Saturday, August 12, 2017

HERB-LAX

Sembelit Vs HERB-LAX SHAKLEE

HERB-LAX adalah singkatan untuk "Herbal Laxative" iaitu dalam Bahasa melayunya Herba Julap. Herba Julap merupakan ramuan herba herba yang berfungsi untuk melawaskan pembuangan air besar.
Herb-Lax Shaklee adalah salah satu produk yang Shaklee hasilkan berasaskan herba. Produk ini selamat dan berkesan dan terbaik di dunia.
Julap diperlukan kerana ramai individu yang menghadapai masalah sembelit. 8 daripada 10 orang rata2 mempunyai masalah sembelit.
Sembelit adalah tidak normal dan sangat merbahaya. Individu yang sihat mengeluarkan najis sekurang kurangnya 2 kali sehari ataupun minimum sekali sehari. Najis perlu dikeluarkan dalam tempoh 24 jam kerana sekiranya tidak dikeluarkan, akan mengakibatkan toksin akan diserap kembali masuk dalam tubuh dan boleh mengakibatkan bermacam penyakit lain.
Terdapat 9 jenis herba yang ada dalam Herb-Lax Shaklee iaitu :

1) ALFALFA - Fungsi utama daun alfalfa dalam Herb-Lax adalah untuk detox darah, dan detox usus.
2) "Sena/ Henna Leaf" ( Daun Inai ) - Sena leaf ini merupakan herba utama dalam herb-lax. Daun Sena yang istimewa diambil untuk menghasilkan herb-lax.
Perbezaan fungsi antara daun alfalfa dan daun sena adalah Alfalfa bekerja secara menyeluruh dan berkerja daripada ascendic sampai ke anus secara gentle detox.
Daun Sena pula bekerja khusus di bhgian bawah dari Sigmoid colon, rectum, dan anus. Fungsi julap sebenar iaitu menggalakkan proses peristalsis dibahagian hujung colon iaitu Rectum. Peristalsis ialah proses menggalakkan usus mengecut dan mengendur di hujung usus.
3) "BUCKHORN BARK" - Berfungsi untuk melembutkan najis. Najis yang tidak dikeluarkan dalam tempoh 24 jam akan mengeras kerana air air dari najis yang mengandungi toksin yang sepatutnya keluar dari badan diserap kembali kedalam badan. Najis bila keras sukar untuk dikeluarkan. Tanda najis keras ialah individu ada arasticial atau ada sejarah sembelit. Oleh itu, walaupun dah lama tidak membuang najis tapi bila ambil herb-lax, najis jadi lembut dan senang keluar kerana adanya Buckhorn bark.
4) "BLUE MALVA FLOWER"- Ia selalunya digunakan dalam industri kecantikan kerana sangatt bagus untuk kulit dan rambut. Bunga Malva Biru ini berfungsi sebagai pelincir.
5) "LICORICE ROOT" - Ia juga banyak juga digunakan untuk kecantikan. Berfungsi untuk memperbaiki usus, menguatkan dinding usus, merawat usus yang selalu sembelit iaitu usus yang dihujung yang banyak terlibat, usus di tempat buang najis Dan usus yang luka.
6) "RHUBARD ROOT" - Berfungsi sebagai laxative yang bagus untuk melawan inflamation di dalam usus.
7) "CULVER'S ROOT" - Berfungsi untuk membuang water retention, dimana Culvers Root ini menarik keluar semula air daripada usus iaitu air yang diserap kembali kedalam tubuh bila sembelit berlaku. Individu akan mengalami keadaan seperti cirit birit.
8) "FENNEL SEED" Jintan Manis -Membuang toksin yangbterkumpul Dalam usus
9) "ANISE SEED" Jintan Putih-Membantu sistem pencernaan

<< Precaution Herb- Lax >>
Tak boleh diambil lebih daripada 14 hari, kerana boleh mengganggu fungsi sebenar badan Membuang air besar dengan sendirinya.

Cara pengambilan Herb-lax

-Ambil max 4 Biji Herb-lax sebelum tidur.

Untuk orang susah nak telan supplemen, -Cadangan lain : Hancurkan herblax menjadi serbuk dan dibancuh bersama air panas.
Pm : Suria 017-7774462
#buildbyme
#superstarzfamily
#herblax

Pengedar Shaklee Batu Pahat
Pertanyaan & order
Pm fb : Pengedar shaklee Batu Pahat 017-7774462
Ig : suria_combi
Sms/whtsap : 017-7774462 (Suria)

No comments: