Monday, August 6, 2012

Sampai Sekarang Belajar Lagi...


Mak usu tanya : Adek, sekrg ni keje ke belajar???..
Adek jwb : Dulu keje... Sekarang Belajar sambil kerja buat projek2 kerajaan mak usu..
Bila pikir balik, memang belajar ni tak penah ade kesudahan kann. Belajar3.. Keje cari rezeki.. Setiap org Allah dah takdirkan rezeki masing2 kt mana, mugkin ditempat yg berbeza, ikut kemampuan. Dapat banyak pun kalau hati tak tenang tak best jugak. Aku suka tempat keje aku sekarang, Senang dan Tenang. 

A.K.U ?? 
Sekarang ni aku keje kat SKALI.NET.. 15 minit jalan kaki dari rumah..
Dulu -> Pernahlah keje CSE kt ASTRO skjp jek sebab penat keje shift pastu pg keje sorg2 bahaya, sblum tu dpt offer jugak CSE kt SCICOM, RA kt UIA, Babysitter, Assistant Motivator Amin Idris aka Fasi, mengajar, keje salesgirl, operator kilang n macam2 ler aku penah buat.. cuma mls nk citer.. yang penting aku suka buat ape yg aku rase aku nak buat dan aku tak kacau hidup orang laen.. 

P/s : Pepatah orang dulu2 ade mgatakan "Tuntutlah ilmu walau ke negeri China..." Maksudnya timbalah ilmu dan kutiplah sebanyak mana pengalaman walau di mana jauh pun kita berada. Jadilah seperti pohon kelapa yg bnyk berbakti, menjadi org2 yg berguna ibarat pepatah "Campak ke laut mnjadi pulau, campak ke darat menjadi gunung"..

No comments: