Monday, September 4, 2017

1001 Manfaat Vivix Shaklee

Apa Yang Terkandung Dalam VIVIX ?


Dalam satu penemuan utama kajian klinikal terkini menunjukkan ramuan aktif yang terkandung dalam VIVIX berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yag menolong melambatkan penuaan pada tahap sellular.

Didalam kajian maklmal, ramuan VIVIX telah menunjukkan ia memberikan impak kepada EMPAT mekanisme utama penuaan pada tahap sellular iaitu :

1. Melindungi dan membaiki sellular
2. Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
3. Menggalakkan biogenesis ( pembentukan baru) mitochondria
4.  Melambatkan pembentukkan protin AGE ( Advanced Glycation End Products)

selain itu, 
    - Memelihara kesihatan jantung
    - Memelihara kesihatan otak
    - Memelihara kesihatan sendi
    - Memelihara kesihatan sistem imun
    - Perlindungan antioksidan
    - Peningkatan tenaga pada tahap sellular

RAMUAN SEMULA JADI DALAM VIVIX SHAKLEE 

ANGGUR MUSCADINE


Anggur hebat ini adalah salah satunya anggur semulajadi yang mempunyai lebih dari satu kromosom,yang mana ahli sains percaya mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. 

Ia mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto- nutrient yang tidak dijumpai di dalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan ciri-ciri menghentikan penyebab kanser , antivirus dan antibakteria.

Selepas dilakukan kaji selidik tambahan, jenis anggur hebat yang paling mustajab ini dikenal pasti. Seterusnya kumpulan ini bersama ahli sains dari University Georgia membangunkan satu proses ekstraksi sejuk dan lembut untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi seperti yang ditunjukkan dalam beberapa siri ujian makmal untuk anti penuaan.

Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam VIVIX, ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampautulen dengan ekstrak dari anggur hebat ini, Elderberry Eropah dan Karet Ungu. Campuran inilahyang bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik antik penuaan sellular VIVIX.


PURPLE CARROT



Ianya adalah sumber terbaik vitamin A, dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics ,polyacetylenes,isocomarins,dan sesquiterpenes.

Ianya juga mengandungi anthocyanins,antioksidan yang mustajab.Anthocyanis adalah bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru, ungu pada buah dan sayuran. Berry mengandungi banyak anthocyanins terutama sekali bluberry, yang mengandungi aktiviti antioksidan yang teramat tinggi.

Anthocyanins adalah antioksidan utama didalam carrot yang berwarna ungu-kuning dan ungu-oren dan carrot ungu-kuning mengandungi kapasiti antioksidan yang tertinggi diikuti oleh carrot ungun-oren.

Asid Klorogenik pula adalah antioksidan paling banyak di dalam semua jenis carrot.Asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kopi.

Sejak kebelakangan ini, kajian telah menunjukkan anthocyanins mempemaerkan banyak aktiviti biologi termasuk antioksidan , anti-radang, anti-mikrobal dan anti-carcinogen. Tambahan pula, ia juga mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet dan lipoprotin yang  berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.


ELDERBERRY (SAMBUCUS NIGRA)

Satu daripada manfaat Elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati simptom flu,terutama sekali influenza B. Berry mengandungi flavonoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat, dengan yang demikian mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan virus dan bakteria. 

Pada masa yang sama, Elderberry adalah sangat kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai anthocyanin yang memberikan kesan anti-radang. Ia juga dapat mengurangkan simptoms seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.

Walau bagaimana pun, Elderberry tidak hanya kaya dengan antioksidan tetapi juga vitamin A,B dan C dan nutrient seperti asid , amino acids, carotenoid, tannin dan rutin. Semua ini adalah manfaat kesihatan yang didapati dari Elderberry.

Manfaat lain dari Elderberry :

-  menguatkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus, jangkitan flu
-  elderberry dan ekstraknya terhadap keadaan flu, jangkitan yeast, 
asthma, batuk, sesak hidung dan dada dan diabetes.
- dapat merendahkan tahap kolestrol  
- menghalang oksidasi kolestrol LDL, oksidasi LDL dianggap satu penyebab
 penting penyakit kardiovaskular
- Mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung
 termasuk, strok dan serangan jantung.
- Mengurangkan stress
-Mermperbaiki penglihatan dan penghadaman


POLYGONUM CUSPIDATUM (Knotweed Jepun)

Polygonum cuspidatum ( juga dikenali sebagai Knotweed Jepun) adalah tumbuhan perential yang besar berasal dari Asia yang juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Knotweed Jepun adalah sumber komersial Resveratrol yang juga terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.

Polygonum mempunyai banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan
supplemen anti-penuaan seperti resveratrol dan banyak jenis perubatan tradisional Cina. 
Ahli sains telah banyak melakukan ujian makmal ke atas haiwan untuk menentukan manfaat kesihatan resveratrol. Kesimpulan dari ujian ini menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol,merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkanberat badan.

Supplemen resveratrol mungkin jawapan untuk memanjangkan usia kita.
Ujian sebenar untuk supplemen anti-penuaan ini adalah masa.Di masa akan datang usia purata adalah di dalam lingkungan 120 tahun ,mereka mengambil supplemen Resveratrol akan berterima kasih dalam satu lagi terobosan saintifik yang penting ini.

ISTIMEWANYA VIVIX!

-Tiada pewarna tambahan
-Tiada perasa tiruan
-Tiada alkohol
- Semulajadi dari alam
- Halal

Siapa yang pernah cuba VIVIX , mesti anda perasan warna cecair Vivix ini 
berwarna ungu pekat macam warna Purple Carrot dan Elderberry.

Sudah ramai orang yang berikthiar dengan VIVIX mendapat kesan yang 
lebih baik kepada kesihatan mereka dengan IZIN ALLAH :) 


TESTIMONI VIVIX







No comments: