Friday, February 7, 2014

Bilakah kali terakhir kita membaca AlQuran ??

Bismillah Alhamdulillah.. Boleh tanya siapa nak syafaat??? Baginda Rasulullah telah tinggalkan kepada kita satu wasiat yang mane jika kita berpegang teguh kepadanya kita tidak akan sesat iaitu Kitab panduan bg orang Islam Alquran & Assunnah.. Subhanallah

Masa kita kecik2 kita selalu dipaksa belajar mengaji supaya timbul rasa cinta
kepada alQuran. Apabila balik ngaji, Mak atau abah duk test bacaan Muqaddam dan Quran kita dan mereka suka puji supaya kita bersemangat belajar lagi sampai kita lancar.

Tapi, malangnya apabila umur semakin meningkat, diri semakin sibuk, anak2
semakin menjauhi Alquran dan lebih mengutamakan hiburan seperti Games, berFB, Wassap, Wechat,Twitter. Maka lalai dengan kewajipan dan tuntutan yang sepatutnya diutamakan. Berbalik kepada lumrah dan fitrah manusia, semua manusia sukakan kebaikan. Oleh itu, ibu bapa haruslah selalu berkongsi dengan anak tentang kelebihan dan keberkatan daripada mengaji begitu juga sahabat2 rapat tolonglah menasihati kawan2 supaya jangan tinggalkan Kalam tuhan. Kita boleh jugak tinggal2kan dan selitkan pesanan2 melalui FB, Wassap, Wechat,Twitter. Bukan salah pun malah digalakkan. Cuba bayangkan tiap LIKE tu juga saham akhirat kita. Banyak pahalanya tuuu..


Siapa yang menunjukkan jalan kebaaikan, Maka akan ditunjukkan jalan kebenaran kepadanya. Ketahilah bahawa setiap bacaan kalimah itu berganda pahala. Sesunguhnya di hari Akhirat kelak, Al Quran akan datang kepada kita sebagai pemberi Syafaat. Semoga dia akandapat menyelamatkan kita nanti. Subhanallah..

Maka berbaik2lah kita dengan quran ye..Cuba-cubalah yer...(^.~)

No comments: