Thursday, July 26, 2012

If I am Introvert Person.

Kalau kita seorang yang Introvert..

Adakah kita dianggap orang yang sombong..
Adakah kita dianggap terlampau baik..
Adakah kita dianggap lemah..
Tak de 'class' ke nk kwn dgn org macam saya??Yeke. Yeke. Yeke??

Orang introvert ni..
~~~ Introverts are more concerned with the inner world of the mind. They enjoy thinking, exploring their thoughts and feelings. They often avoid social situations because being around people drains their energy. This is true even if they have good social skills. After being with people for any length of time, such as at a party, they need time alone to "recharge."~~~

Bukan orang yang suka huha huha aka buat kecoh..
Dia sukakan keamanan. 'Peace'...
Biasanya dikatakan orang yang tak pandai berkomunikasi.

Link ini adalah contoh-contoh orang introvert yang berjaya. Beberapa tokoh terkenal itu adalah seperti Mahatma Gandhi, Albert Einstein, Michael Jordan, J. K. rowling, Bill gates, Steven spielberg merupakan introvert.
Hakikatnya tak semua orang introvert begitu. Aku pernah kenal seorang motivator yang mengaku dia seorang introvert. tetapi dia akan berubah personality bila dia bagi talk tau. Dia akan jadi seorang yang peramah, suka 'provoke orang', suka buat lawak jugak..

Aku ni mungkin nampak macam seorang introvert. Tapi aku kdg2 tak rase gitu pun.. Sebab?
Sebab aku pun suka bersosial, buat keje kemasyarakatan, buat kerja2 berkumpulan.. Cuma tak terlampau menonjol macam orang2 yang tak boleh berhenti bercakap tu. Yang aku faham, aku selalunya akan berbual dengan orang yang aku betul-betul selesa dan org yg nampak baek dri pandangan aku. Aku bukan memilih kawan, cuma berhati-hati kot. Hmmm.. ntah la kann..

Click here.. What is extrovert?
Orang2 introvert ni tak boleh selalu duduk dalam dunia sendiri. So, dia kne bnyk belajar mengadaptasikan diri dengan keadaan.Ini adalah tips-tips yang berguna untuk spesis-spesis macam aku.

Anyway, betul ke org extrovert ni tak serasi dgn extrovert??? sila jawab. Knape pulak org extrovert x bole sehidup semati dgn introvert? bukankah setiap org punyai kelemahan masing2.. Sepatutnya orang2 extrovertlah melengkapi peribadi introvert? Ntahlah aku pun x paham.. Maklumlah, aku jugak yg jd mangsa keadaan..

P/s : Semua orang dilahirkan unik. Janganlah sentiasa merasa kita lebih dari orang laen. Kita semua berasal dari sumber yang sama iaitu "tanah". Mari belajar untuk berbaek sangka dan sentiasalah mencari redha Allah.


Yuk "belajar to jadi Gila2 dan slumber"...




No comments: