Monday, June 28, 2010

Cinta Ini...


 
Berapa bnyk kali mak dah kata..mse sekolah jgn ngade2 nk menggatal dgn laki..Takde faedahnyer..Betapa pentingnye kata2 itu padaku..Pernah sekali kucuba untuk memberikn hatiku pada seseorang..ternyata memang tak bermakna..Cinta monyet ?? Sebulan sje.. hanya mainan semata-mata.....Kata2 manis semua bertukar pada kata2 pahit..Kemudian  bertahun-tahun hatiku kosong smpai sekarang..kawanku menasihatiku.."Kau tak semestinya akan dapat seseorang yg kau suka, (orang itu) walaupun kau doa bnyk sekalipun..itu dh salah konsep"..Rasenye aku faham kata2 itu..Jodoh dan ajal telah tertulis sejak azali di Luh Mahfuz dan kita  tak  akan mampu mengubahnye..sebab kalau dh takde jodoh itu bermaksud..jejaka itu memang bukan utk kau..Kamu serahkan saje semuanya hanya pada Allah..Bila dah terlalu Cinta, susah pulak nk melupakan..Padahal ianya tak menjanjikan apa2..

Aku sentiasa ingat kata2 Hassan al-Banna ini  :-
--"Berilah hatimu hanya untuk Allah, pasti Allah temukan padamu pemilik terbaik. Hamparkan masamu seluasnya hanya untuk Allah, pasti Allah aturkan seluruh hidupmu sebaik-baiknya!--

Bila aku fikir-fikirkan..aku menjadi takut..bila kwn2 sy melalui situasi sebegini mereka sering kali dikecewakan..adkah wanita ini sukar dimengerti atau lelaki itu terlalu memilih?? Kalau umurku panjang,, akan adakah seseorang yg baik disisiku yg akan menjagaku sepenuh hatinya..ku tunggu Cinta Sejatiku dari Allah..

No comments: